Totaal: 0,00
Totaal: 0,00

Vragen E-sigaret 

Vragen E-sigaret ? Als u een elektrische sigaret gaat kopen bij E-smokershop dan heeft u wellicht enkele vragen die bij u opkomen; op deze pagina zal ik proberen om de meeste problemen en eventuele zaken die u onduidelijk zijn uit de wereld te helpen zodat er u niets meer in de weg staat om uw elektrische sigaret bij E-smokershop te kopen. 

Alle informatie als u problemen ondervindt met uw E-sigaret vindt u hier.


 U heeft gegoogled op ” vragen e-sigaret ‘ en E-smokershop geeft u hieronder de antwoorden.

** Vraag: Waarom moet ik mij legitimeren en is dat veilig ?

Antwoord: E-smokers onderdelen hiervoor en E-liquid vallen onder de zgn. 18 + artikelen. Als u uw E-sigaret in een winkel koopt is verificatie eenvoudig maar online zullen wij via IDIN een leeftijdsverificatie uitvoeren.


** Vraag ; ik zie dat u geen grote flacons E-liquid, base of grotere tanks dan 2 ml. verkoopt waarom is dat ?

Antwoord: heel eenvoudig, deze zijn bij Wet verboden dus worden niet door ons verkocht.


 ** Vraag: er staan zoveel startersets op de homepage met diverse uitvoeringen van de elektrische sigaret op de site ; hoe weet ik welke ik moet kiezen ?

Antwoord: wij hebben een onderverdeling gemaakt in zgn. MTL starterits en Sub Ohm dampers. Bent u niet ervaren kies dan uit één van onderstaande groepen.

  • MTL E-sigaretten
  • POD E-smokers
  • Wegwerp E-sigaretten
  • E-sigaretten in een sigarettenmodel

Bij de producten staat vermeld of zij geschikt zijn voor een ervaren of onervaren damper.

Op de pagina ” welke e-sigaret kopen “helpen wij u verder.


** Vraag: welke clearomizer moet ik kiezen ?

Antwoord: kijk even bij E-sigaret kiezen daar staan de verschillen aangegeven tussen de verschillende soorten clearomizers die onderdeel zijn van uw elektrische sigaret maar ook los te verkrijgen zijn. Bedenk dat iedere andere door ons te leveren clearomizer op iedere batterij past dus ook op de batterijen in uw starterkit.


** Vraag: welke E-liquid moet ik kiezen”

Antwoord: over smaak valt niet te twisten maar ons assortiment is zodanig samengesteld dat u 100 % zeker uw tabak- of andere smaak zult vinden !  Advies is altijd: begin met het bestellen van enkele proefflacons want eenmaal aangeschafte liquids kunnen niet geruild worden. Kijkt u voor advies over de liquids even op deze pagina. Voor dampers die een PG allergie hebben of die een E-liquid wensen met een basis op Organische Glycerine willen dampen hebben wij een VG e-liquid. 

** Vraag: En wat zijn Nic Salt E-liquids en zijn die geschikt voor mij ?

Antwoord: kijk hier voor alle informatie over Nic Salts


** Vraag: ik wil een ( extra ) batterij voor mijn E-smoker welke moet ik nemen ?

Antwoord: het is heel eenvoudig; u kunt ALLE batterijen en boxmods met een zgn. 510 aansluiting ( de batterij is dan vlak aan de bovenkant) gebruiken voor IEDERE clearomizer; het merk maakt niet uit.

Als u een clearomizer heeft met een EGO aansluiting dan kunt u deze OOK op alle batterijen met een 510 aansluiting echter hiervoor verkopen wij een 510/ego adapter.

Natuurlijk passen alle clearomiers met een EGO aansluiting ( In dat geval ziet u geen “staafje”met een schroefdraad onderaan de clearomizer) op alle batterijen met een EGO / Evod aansluiting waarbij het merk van geen belang is; u kunt kiezen voor de standaard batterijen, Evod batterijen, Kanger 650 en 1000 mah. batterijen, Justfog, Greensound 2200 mah., Aspire 900, 1300 en 1300 VV, Pass Through batterijen van 900, 1100 en 1300 mah.


** Ik moet coils hebben voor mijn clearomizer ; welke moet ik nemen ?

Antwoord: alleen de coils voor uw specifieke clearomizer passen in uw clearomizer; u gaat naar de afdeling ” coils ” en zoekt uw merk clearomizer. Bij het merk kiest u de coil voor uw TYPE clearomizer. Als u het merk niet weet van uw clearomizer neem dan een kijkje bij de sectie “clearomizers” en vergelijk de afbeeldingen met uw eigen clearomizer.

TIJDENS HET BESTELLEN


**Welke losse onderdelen van een e-sigaret vallen onder de Tabaks- en rookwarenwet?

Uit artikel 1 van de Tabaks- en rookwarenwet blijkt dat de definitie van een e-sigaret ook onderdelen daarvan omvat. Op basis van de definitie blijkt dat daar in ieder geval onder vallen: een mondstuk, reservoir, patroon en het apparaat zonder patroon of reservoir, waaronder het verwarmingselement of de verdamper. Dit zijn voorbeelden van onderdelen die in combinatie met elkaar de e-sigaret vormen en zo het functioneren van een e-sigaret mogelijk maken, namelijk het consumeren van een nicotinehoudende damp via een mondstuk. Niet genoemd worden onder andere rubberen of metalen ringetjes, schroefjes, koppelstukjes of andere meer generieke onderdelen, die niet als even kenmerkend voor e-sigaretten kunnen worden beschouwd.

**Is het toegestaan om nicotinehoudende vloeistof, voor het navullen van een elektronische sigaret, in navulverpakkingen groter dan 10 ml in de handel te brengen?

Nee, dat is niet toegestaan. Nicotinehoudende vloeistof bestemd voor het navullen van elektronische sigaretten mag alleen in navulverpakkingen van ten hoogste 10 ml in de handel worden gebracht. Dit geldt ook voor nicotinehoudende vloeistoffen die in het kader van “Do It Yourself”(DIY) e-liquids worden aangeboden. Die vloeistoffen worden namelijk aangeboden voor het navullen van elektronische sigaretten.  


** Vraag: moet ik een account aanmaken om een E-smoker, onderdelen of E-liquid te kunnen bestellen ?

Antwoord: nee, u kunt gewoon bestellen zonder een account aan te maken; alleen is het makkelijker voor als u vaker wilt bestellen of bijv. onze nieuwsbrief wilt ontvangen.


** Vraag: is alles wat ik bestel direct leverbaar ?

Antwoord: ja, wij leveren uw elektrische sigaret direct uit voorraad . Als een artikel niet leverbaar is dan is het ook niet bestelbaar behoudens het vermelde in de vraag hierna. Het kan uiteraard wel eens voorkomen dat ook wij met naleveringen te maken hebben en e.e.a. nog niet is doorgevoerd in het systeem. U krijgt dan uiteraard bericht dat een (deel) van uw bestelling wordt nageleverd. Wenst u dat niet dan betalen wij u uiteraard het bedrag dat u betaald heeft per omgaande retour. E-smokershop is klantvriendelijk.


** Vraag: ik zie staan “artikel niet in voorraad maar kan wel besteld worden” wat betekent dat ?

Antwoord: in dat geval kunt u het artikel wel bestellen maar staat het in nalevering. Over het algemeen hebben wij het binnen 10 dagen in huis.


** Vraag: ik bestel iets en dan zie ik op de volgende pagina “gerelateerde artikelen”wat moet ik nu doen om verder te gaan ?

Antwoord: gerelateerde artikelen zijn artikelen die u wellicht ook graag wilt hebben omdat zij gebruikt kunnen worden bij uw bestelling. U kunt de gerelateerde artiklen “aanvinken”als u deze ook mee wenst te bestellen. Wilt u dat niet dan klikt u rechts boven op “verder gaan”


** Vraag: welke verzendoptie moet ik kiezen ?

Antwoord: voor kleine artikelen kunt u vaak kiezen voor een verzendmethode en voor complete kits, boxmods e.d. geldt dat deze worden verzonden als pakket. 


** Vraag: ik zie op de bestelpagina staan “Kortingscode” ik wil ook wel korting kan dat ?

Antwoord: kortingscodes worden door ons verstrekt in bepaalde gevallen bijvoorbeeld als u op 1 dag 2x een bestelling heeft geplaatst en die kunnen door ons in 1 zending worden verzonden. In dat geval zal het systeem u 2x verzendkosten in rekening brengen maar u ontvangt van ons dan een kortingscode die u in dit vakje kunt invullen de volgende keer dat u bestelt. Dit vak heeft dus helemaal niets van doen met aanbiedingen of kortingen of artikelen.


** Vraag: hoe kan ik betalen ?

Antwoord: u kunt uw elektrische sigaret , uw batterij, clearomizer en Ee-liquid betalen met Ideal, Paypal, Creditcard en overboeking. Als u betaald en u heeft voldoende saldo dan komt uw betaling binnen bij Sisow of Paypal en wij krijgen daar direct bericht van zodat wij uw bestelling kunnen uitvoeren. Als u kiest voor “overboeking”dan zult u even geduld moeten hebben totdat wij daadwerkelijk kunnen controleren dat wij uw betaling hebben ontvangen. In sommige gevallen ontvangen wij van Paypal het bericht “uitgestelde betaling”wat betekent dat wij uw bestelling pas uitvoeren indien de betaling bij Paypal is binnengekomen. 


** Vraag: kan ik mijn bestelling ook afhalen bij E-smokershop

Antwoord: Ja, u kunt uw bestelling afhalen in Apeldoorn in onze winkel aan de Stationsstraat 291 ( centrum) . Onze winkel is geopend op ma. t/m vrij. van 13.00 -1800 u. en op zaterdag van 11.00 – 17.00 u.


NA HET BESTELLEN


** Vraag: ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, is alles wel goed gegaan ?

 Antwoord: het systeem stuurt u automatisch een bericht nadat u uw bestelling heeft geplaatst. Dit bericht wordt verstuurd naar het door u opgegeven E-mailadres. Als u geen bevestiging heeft ontvangen dan is het 10 tegen 1 dat u een typefout heeft gemaakt bij het invoeren van uw E-mailadres.

Ook zien sommige mailprogramma’s automatisch gegenereerde berichten zoals een bestel- of verzendbevestiging als Spam; kijk dus ook even in uw spamfolder. 

Maakt u zich daarover geen zorgen want uw bestelling wordt gewoon door ons uitgevoerd .

REAGEER NIET OP EEN BESTELBEVESTIGING; DEZE WORDEN AUTOMATISCH VERZONDEN EN EEN ‘REPLY’ KOMT NIET OP DE JUISTE PLEK TERECHT DUS MAAK GEBRUIK VAN HET CONTACTFORMULIER.


** Vraag: ik heb besteld voor 14.00 en ik heb mijn bestelling de volgende dag nog niet binnen; is er iets misgegaan ?

Antwoord: inderdaad als u bestelt voor 14.00 u dan heeft u bijna altijd de volgende dag uw bestelling in huis. Uitzonderingen bevestigen de regel en de uitzonderingen zijn : trage verwerking door PostNL , tijdens drukte voor de Kerstdagen of bestellingen geplaatst op vrijdag na 14.00 u. of in het weekend zijn hiervan de oorzaak.  

Raakt u niet in paniek want uw bestelling is echt door ons verzonden en u ontvangt hem !  En……..neemt u het ons a.u.b. niet kwalijk als PostNL eens een steekje laat vallen want net zoals u hebben WIJ GEEN INVLOED op de werkwijze van de vervoerder.

Antwoord: als u besteld heeft en als betalingsmethode “overboeking” heeft gekozen dan wordt uw bestelling pas verzonden als wij uw betaling daadwerkelijk hebben ontvangen dus dan zal het iets langer duren voordat u uw bestelling in ontvangst kunt nemen. Ook ingeval wij een bericht van Paypal ontvangen dat er een “uitgestelde betaling”heeft plaatsgevonden zult u even geduld moeten oefenen.


** Vraag: wat als ik niet thuis ben en het pakket wordt aangeboden ?

Antwoord: de bezorgdienst van PostNL zal het pakket in dat geval aanbieden bij uw buren ; wenst u dat niet kiest u dan voor een afhaalloctie bij u in de buurt of elders.


** Vraag: ik heb verkeerde spullen ontvangen wat moet ik doen ?

Antwoord: ook wij maken fouten maar geen probleem: neemt u even contact op d.m.v. het contactformulier en geeft u het probleem aan. Helaas zijn wij net een keer teveel “op de koffie gekomen”dus u dient eerst de foutief geleverde goederen aan ons te retourneren waarna wij u de juiste toesturen. Natuurlijk krijgt u de kosten voor retourzending terug i.v.v. een kortingscode.


** Vraag: wat is het wettelijke retourrecht voor het kopen op afstand ? 

U heeft als consument zijnde een bedenkingstermijn van 14 dagen . Binnen deze periode kunt u uw aankoop ( op eigen kosten) retourneren. Denkt u er wel aan dat beschadigde of gebruikte goederen niet geretourneerd kunnen worden en dat ook de originele verpakkingen geretourneerd dienen te worden. Mochten verpakkingen ontbreken dan wordt hiervoor een bedrag ter hoogte van 30 % van het aankoopbedrag in mindering gebracht. Kosten van retourzending zijn voor uw rekening.

Uitgezonderd van het retourrecht zijn:

  • E-liquids ( wettelijk uitgezonder i.v.m. bederfelijke waar) 
  • Clearomizers zowel los alsmede indien deze één geheel vormen met het batterijdeel ( wettelijk uitgezonderd i.v.m. hygiëne) 
  • Duidelijk gebruikte en/of beschadigde goederen

** Vraag: ik wil een foutief geleverde bestelling of goederen retour sturen; naar welk adres moet ik het sturen:

Antwoord:

  • Voordat u tot retourzending overgaat dient u eerst contact op te nemen met ons via het contactformulier ; Voegt u bij het retourzending altijd een kopie van het contactformulier of van u factuur bij voor een snellere afhandeling

Retouradres :

Cebex VOF/ E-smokershop

Stationsstraat 291

7311 ME Apeldoorn


** Vraag: ik heb mijn bestelling ontvangen maar ik begrijp niet hoe de E-smoker werkt wat nu ?

Antwoord: bij de starterkits zit een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing; LEEST u deze en kijk ook even op onze pagina “Troubleshooting”  die alle problemen behandelt die zich voor kunnen doen bij het in gebruik nemen van uw elektrische sigaret . Tien tegen één dat er niets aan de hand is.

– Heel vaak vergeet men de batterij te activeren ( 3 of 5x snel achter elkaar op het knopje drukken )

– Controleer of er wel een coil in de clearomizer zit, is dat het geval ziet die wel goed aangedraaid ? Als uw E-smoker het nog niet doet plaatst u dan een andere coil ( ook van fabriekswege kunnen coils defect zijn)


** Vraag: Ik ontvang een uitnodiging van de Feedback Company om een feedback te geven over E-smokershop en er wordt mij gevraagd wat ik damp en wat mijn ervaringen zijn; waarom is dat en WAT wordt er met die informatie gedaan ?

Antwoord: wij willen graag weten hoe wij onze service kunnen verbeteren en of u tevreden bent. De vragen betreffende de door u aangeschafte producten en met name de E-liquid hebben betrekking op onze WETTELIJKE PLICHT om onderzoek te doen naar onze producten. Deze informatie dienen wij door te geven aan de Nederlandse Overheid. Uw persoonlijke gegevens echter blijven anoniem bij deze rapportage. Wij hebben geen invloed op de reviews . Denkt u a.u.b. GOED 2X NA voordat u een slechte review plaatst; is het wel helemaal eerlijk, ligt de fout echt bij ons of bij PostNL en heeft u eerst contact met ons opgenomen via het contactformulier of tijdens het telefonisch spreekuurtje ? 

Wij lossen alles in alle redelijkheid op; geef  ons tenminste de kans om u tevreden te stellen !

Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij klik dan HIER om naar de contactpagina te gaan en vul het contactformulier volledig in. U ontvangt dan binnen 24 uur bericht van ons.

let op: WIJ KUNNEN U UITSLUITEND VAN DIENST ZIJN ALS U VRAGEN E.D. STELT VIA HET CONTACTFORMULIER; het heeft geen zin om rechtstreekse mail te sturen of te reageren op een automatisch gegenereerd bericht want deze komen niet op de juiste plek aan ! We ontvangen dagelijks over de 300 mails en alleen de CONTACTFORMULIEREN bereiken ons op de juiste manier !

Wilt u graag telefonisch contact ? U kunt ons dagelijks bereiken tijdens winkeluren van 13.00 – 18.00 u. via 055 3016168

Veel plezier met uw nieuwe elektrische sigaret !


© E-smokershop: Elektrische sigaret | veelgestelde vragen Elektrische sigaret